Thursday 27 September 2018

Minggu terakhir di UIA [Edisi Gambar Eksklusif haha]

Hi semua. Lamanya tak update blog. Post kali ini melibatkan beberapa orang yang menghiasi hari-hari aku di UIA. Dari zaman asasi sehinggalah zaman ijazah. Untuk pengetahuan semua, aku tak dapat teruskan perjuangan ilmu di UIA atas sebab kesihatan, but I'll never give up to gain knowledge. Bagi aku, ilmu itu sendiri kau boleh dapat menerusi pembacaan, video, article, even dalam movie pun ada. Powerkan! InshaAllah, kalau diizinkan, aku nak masuk macam PJJ class ke sambil kerja. Kagum pulak tengok kawan2 aku ambil master sambil belajar. Kalau dia boleh buat, kenapa tidak aku? cewah!

Okay, kita kembali kepada topik asal. Masa minggu akhir di UIA, aku pergi kelas macam biasa ya, sambil settle kan clearance. Pergi finance, AMAD, Student affairs and few departments lagi. Semput juga pergi sana sini sebab masa tu dah mula batuk2 dan asthma. Dahlah nak jalan dari satu department ke satu department agak jauh, dengan kena naik turun tangga. Lepastu kena pergi kelas lagi.

But, I enjoy every moment of my life. Tak sangka aku pernah belajar dekat universiti yang aku paling nak masuk. Masa form 5 dulu, aku pernah tulis dalam facebook, "UIA, tunggu aku datang" and wallllaaahhhh! here i am! (walaupun tak habis belajar, but im soooooooo proud to be one of UIA students) Seronoknya dapat belajar macam2 skills. Macam mana nak jadi leader, group management,  time management dan banyak lagi! Lepastu, aku join teater (thanks to dini sebab ajak lol), volunteer untuk anak-anak orang asli (thanks to Afiqah sebab ajak), join src committee etc. Nanti aku cerita pengalaman aku join teater semua in my next post, inshaAllah (doakanlah aku rajin nak mengarang haha)

Anywho, Ive been blessed to meet a lot of wonderful people who ive learned a lot from. TTLs, my roommates from cfs to degree, classmates, Afiqah, bella, sara, anati, farina, inayah roommate and the gang, cipak and the gang, kak long kawasan kak fat roommate, usrati jannati, juju, faezah, fatin, irdina, Ya Allah ramainyaaaaaaaa kalau tak tersebut tu, please ingat, korang sebenarnya tetap ada dalam hati Kekwa gitu! TERIMA KASIH SEMUA!!!!!


Okay sebelum beransur dengan gambar lama2 yang tunggu masa untuk di padam dalam laptop atas sebab memory space yang nazak, jadi upload terus dalam blog supaya menjadi kenang-kenangan seiring dengan peredaran masa, semuanya dihujung jari anda! lahh tiberr

Dan saya petik kata2 dari cik google link aku tak ingat sebab lupa nak save hari tu

"Everthing comes to an end"

Your good health, relationship, family, pet, business. We all know how things end. Just make sure you appreciate the things you still have. Before you know it, eveything will be gone. And so will you...


DEEP TAK???? HAHAHAHAHAH kbye 











Masa ni rasa power sangat edit camni hahahahahaha





Belakang sungai teh tarik ni pun jadi nak bergambar





KEKANDAKU SEMUA! RINDUNYA :(



Masa ni terawih dekat parking lot Mahallah Maryam. Pemandangan langit. Bila hujan, belari semua pakai telekung. haha


wow rempitnya gambar ni. hahahahhaa

Takde kerja dengan eyah masa ni. 


Berat masa ni 70 kilo. entahlah ko ni kekwa...







Aku tak pasti kenapa diaorg bergambar dengan Lembu ni. tapi kiutnya semua orang hahahaa


Gambar kelas




Inilah cikgu Ukelele saya merangkap first roommate saya di uia <3




Ni jiran bilik saya 

ASAL JUJU HANDSOME DAN CANTIK DALAM MASA YG SAMA???



Ni masa hisbah night. Tema back to school. yang gambar ni model2 pertandingan yg dianjurkan 

Haih dayana ni. Effortlessly beautiful!











saya ketua blok B masa ni. gempak tak gempak hahhahaa

Tak tak bukan menyangkung sbb tahan berak, ni tengah menari lagu pramlee. Hisbah night tema malam pesta muda mudi.baju colour blocking

Kau menang apeni dini, asal muka happy sangat hahahahaha



juju shayeeee












usrati jannati. is je takde




pergi mana2 mesti ambil gambar dgn trio ni  hehehe

Ni masa BTN 




Fara roommate saya. amazed dgn confident level dia. beautiful in her way!

cipakku

mek bakal duet dgn siti nurhaliza kelak. one fine day mek!


Masa last day, diaorg hantar sampai ke kereta. betapa bangganya belajar dkt uia siap sarung tshirt uia lagi hahahaha

last goodbye

missing UIA so much......


No comments:

Post a Comment