Friday 22 May 2020

HOLA!






Dah lama tak menaip. Esok last day puasa. Akhirnya, ramadhan meninggalkan kita. 3 hari terakhir pulak aku rajin nak buat qiam. Lambat betul dapat hidayah. Aku cuba nak konsisten qiam walaupun lepas ramadhan. Harap-harap termakbulah hajat ni. Takde benda pun nak minta pada Allah cuma nak sentiasa bertenaga supaya dapat tolong ibu ayah dan adik beradik walaupun kanser ni ada lagi. Ambil masa almost 6 years aku nak terima kanser ni dalam hidup aku. Sekarang, aku rasa tenang dan redha dengan apa yang Allah beri ni. Ni bukan ujian, ni rahmat. Allah hadiahkan, hadiah terindah untuk aku. Dapat bersama ibu ayah 24 jam adalah satu anugerah. Walaupun kadang-kadang gaduh dengan ibu hahaha tapi biarlah. Aku suka. 

Hari ni aku buat karipap daging untuk berbuka. Rasa macam power pulak mengelim karipap. Padahal jarang aku kelim karipap. Ni ada tenaga ni, rasa macam semua benda nak buat. 

Update terkini aku, aku baru chemo cycle 2 brentuximab. Sebelum tu aku pakai chemo vinblastine. Aku pun tak ingat berapa cycle sebab masa tu pakai chemo vinblastine sementara tunggu dapat sponsor chemo brentuximab yakni harga satu cycle mencecah puluhan ribuan ringgit. Seramkan dengar? Thanks to Kementerian Kesihatan Malaysia and Takeda sebab sudi sponsor cik adik Kekwa ni chemo mahal hazabedah. Alhamdulillah, Allah permudahkan segala urusan. Terima kasih juga atas doa-doa ibu yang tak pernah putus. Doa semua orang juga. Terharu Kekwa :')

Sekarang musim virus covid. Bermulalah norma kehidupan baru. Keluar pakai mask. Jarak dengan orang lain 1 meter, kalau keluar balik rumah kena terus mandi. Kalau orang jahat kau boleh tembak sebab nampak dan nyata. Ni virus. Benda yang tak nampak. Memang musuh dalam selimut betul! Kak long aku tak dapat balik raya sebab tak boleh rentas negeri. Takpelah, raya dalam video call jela. hahahahaha. Raya haji ada lagi, raya thaipusam ada, chinese new year ada. Malaysia ni banyak raya. Tunggu jela sampai terputusnya rantaian covid ni walaupun entah bila. Nampak macam tiada kesudahan. Selagi orang-orang dekat luar sana degil, tak jaga batas apa semua, memang susahlah nak hilangkan virus ni. phewwww~

Okaylah, aku nak mandi. Kejap lagi nak buka walaupun aku tak puasa hahahaha. Lepastu, nak cari siapa yang ada jual bunga api. Pelita dah ada dah. Bunga api lak takde. Walaupun usia dah menginjak ke 26 tahun, tapi jiwa masih 12 tahun ehhh hehe. Bye!






No comments:

Post a Comment